I'm back in Japan

こんにちは。
日本からのブログの更新です。
そう、ついに帰国しました。ただいま!

アメリカの西海岸時間PST(アメリカには4つのタイムゾーンがあります)の6月2日午後3:45ロサンゼルスLAXから成田までシンガポール航空の直行便で帰国しました。

シンガポール航空、最高。
お腹いっぱいになって日本に着きました(笑)
というのも機内食がかなり美味しかったからです。
機内のエンターテイメント(映画や音楽)も超充実してました。
欲張って、観たかった映画を全部観てやろうの勢いでいたら、超疲れちゃった…。
でも、それくらい良い映画が沢山ありました。

シンガポール航空についてはまた別で詳しく書きます。


Hi, I'm back in Japan, finally.
I was glad I could come back to my home, safely.

My flight to Narita, Japan was Singapore airline from Los Angeles, CA, which took off on June 2.

Yes. Singapore airline turned to be one of my favorive companies.
It was the best experience in the air. When the plane got Narita, I was full and couldn't eat anything after that... The food was that good and it was a big portion. Besides, don't forget to talk about entertainments, such as movies and musics. They provided lots of movies which are from classical ones to latest good ones. (I watched Carol, Deadpool, Brooklyn, and Spotlight. All of them are good movies, aren't they?) I became tired as I tried to watch everything I haven't watched yet though. Even 11 hours flight wasn't enough for me to enjoy movies. hahaha

Since I want to share my experience of Singapore Airline and LAX, I'll write about them in another blog post coming out later.


約10ヶ月間、日本を離れてアメリカで生活をしていたけど、やっぱり身も心も日本人なのかな、なんの違和感もなく日本に適応できています(笑) むしろミルウォーキーにいたのが夢だったかのよう。いつかミルウォーキーでのあの生活を、ほとんど忘れちゃう時が来るんだろうなぁ。時間の流れの速さを痛感する日々です。

For about 10 months, I had been in Milwaukee, USA, it also meant I was away from Japan during those days. Before coming back, I was kind of worried about whether I would be able to adjust myself into Japanese society and custom again, but NO WORRIES. I am Japanese. I was born in Japan. I grow up in Japan. I can speak Japanese. Yes, it wasn't difficult to get myself back to fit into Japan. Instead I started to think Milwaukee was a dream. lol Someday I would forget all the memories in Milwaukee. Time flies so fast.


日本に帰国する前に、シカゴ、サンノゼ、サンフランシスコ、ロサンゼルスに行きました。シカゴは一緒にミルウォーキーで勉強していた理紗子と。サンノゼ、ロスはあさひと。サンフランシスコは、サンノゼにあるあさひの部屋に泊まらせてもらっている時に日帰りで1人で行きました。これもまた別々に書きます。たのひかったなぁぁぁ。

色々な事を経験できた留学でした。
この経験を通して確実に私の考え方が変わりました。
色々な人に会ったのがその大きな理由だと思います。
世界はホントに広いね。